Oldalmenü
Diavetítő
Naptár

BARAKA ÖNISMERETI PROGRAM

ÖNISMERETI TANÁRTOVÁBBKÉPZŐ PROGRAM


 

 

A képzés tematikaegységei, résztémái, altémái:

 

 

I.Pszichológia-Önismeret-Mentálhigiéné: 65 óra

 

-Interperszonális kapcsolatok ? elmélet és gyakorlat (12) Prof. Bagdy Emőke

-Önismereti módszerek gyakorlatok: Szili Zsuzsanna, Fekete Gábor (9)

-Mentálhigiéné, konfliktuskezelés, érintésterápia (18) Fekete Gábor

-Önismereti csoportjátékok és gyakorlatok (3) Kurucz Ildikó, Dunai Attila

-Párkapcsolati abc. Érzelmi-szexuális nevelés (12) Kun János, Fekete Gábor

-Transzformációs társasjáték (6) Bors Mária,

-Methodika-módszertan (5) Fekete Gábor

 

 

II. Életmód, öndiagnosztika, természetgyógyászat: 30 óra

 

- Életmód, egészséges életmód alapjai (6) Váradi Tibor

- Drogprevenció, -terápia és kortárssegítés (6) Szabó Gábor

- Testi-lelki-szellemi szellemi egészség (12) Fekete Gábor

- Pszichofitness /előadás/ (3) Prof. Bagdy Emőke /+ tréning/

  • Módszertan, methodika (3) Fekete Gábor

  •  

 

III. Világnézet:Vallások, filozófiák, természet/ szellemtudományok : 15 óra

 

- A világvallások, világnézeti irányzatok, a természettudományos
és a szellemtudományos szemlélet bemutatása (6) Váradi Tibor

  • Módszertan, methodika (3) Fekete Gábor

 

IV. Környezetvédelem, ökológia 10 óra

 

- Humánökológia (6) Jávor Benedek, Lányi András, Hronyecz Andrea

- Methodika, módszertan (4) Fekete Gábor

 

 

 

 

BARAKA TRÉNINGEK PEDAGÓGUSOKNAK

 

alternatív modulok

 

A 120 órás akkreditált tanártovábbképzést az iskolavezetés és a pedagógusok igényei szerint tréningmodulokból állítjuk össze. Egyik vagy másik témára nagyobb hangsúlyt helyezünk, akárcsak a diákok esetén. Ilyen tréningmodulok ezek a tréningel is.

 

I. KÖZÖSSÉGÉPÍTŐ TRÉNING

 

 

Célja, hogy olyan tanári karokban, ahol az az idősebb és fiatalabb
kollégákmás-más szemléletű kollégák, iskolaösszevonások esetén a
kétkülönböző tanári kar között feszültségek, konfliktusok vannak,
a harmonikus, hatékony tanári közösség működtetésének
akadályait elhárítsuk, közösségépítő gyakorlatok, technikák,
módszerek alkalmazása, átélése, megtanulása révén.

 

Időtartama: 30 óra. (két hétvége/4 hétköznap délután.)

Min.-Max. létszám: 12-32 fő

 

 

II. SZERVEZETFEJLESZTŐ TRÉNING

 

Célja, hogy az iskola szervezeti működésében segítséget nyújtson az iskolavezetés számára. Sokszor egy szervezetben nincsenek megfelelő emberek a megfelelő helyen, nincsenek jól leszabályozva a szervezeti működés keretei vagy éppen túlságosan is le vannak, bürokratikusssá válik a szervezeti működés, a hatékonyság rovására. A legfőbb probléma azonban, hogy a 2. típusú, differenciált szervezeti struktúrából az intézmények nem tudnak eljutni a 3.típusű együttműködői szervezeti struktúrába. Ez egy szervezet ?felnőtté válását?, - önálló, de mégis együttműködő ? hatékony működését gátolja meg.

 

Időtartama: 30 óra

Min.-Max. létszám: 12-32 fő

 

 

III. KOMMUNIKÁCIÓS TRÉNING


 

 

Célja, hogy a szervezet hatékony belső és külső kommunikációját fejlessze és segítse feloldani azokat az akadályokat, amik akadályozzák, az erőszakmentes, őszinte, nyílt, zsigeri, de legalábbis érzelmi szintű kommunikációs szint megvalósulását. A tréning része óhatatlanul egy olyan ön- és emberismereti blokk, amely segít feltérképezni azokat a szülői programokat és énvédő mechaniznusokat, amelyek általában a kommunikációs kapcsolatokban érintett személyiségek hibás attitűdjeinek az okozói. A Gordon, az EMK, a Poweli kommunikációs helyzetgyakorlatok is részei a modullnak.

 

Időtartama: 30 óra

Min.-Max. létszám: 12-32 fő

 

 

 

 

 

IV. KIÉGÉS ELLENI TRÉNING

 

Célja, hogy a diákokkal történő negatív interakciók és az intenzív és kevés sikerélménnyel járó pedagógiai munka miatt kiégés küszöbére került kollégákat/tantestületet segítse felfrissíteni egy lelki-szellemi felfrissülést jelentő pszichofitness tréninggel.

 

Időtartama: 10 óra

Min.-Max. létszám: 12-32 fő

 

    

   

V. KONFLIKTUSKEZELŐ TRÉNING

 

 

Célja, hogy az EMK módszertana alapján segítsen a pedagógusoknak az erőszak, a manipulációs és a félelem nélküli kommunikációban jártasságot, gyakorlatot szerezni.

 

Időtartama: 30 óra

Min.-Max. létszám: 12-32 fő

 


  

 VI. ÖNISMERETI TRÉNING

Célja, hogy segítse a kollégák ön-és emberismereti tudását mélyíteni és kóstolót nyújtson hatékony ? de a jelenlegi időkeretkenél természetesen jóval több időt igénylő ? önismereti módszerekből, irányzatokból, annak érdekében, hogy rádöbbentse a pedagógusokat: erre kell, hogy ideje legyen, minden segítő foglalkozású szakembernek ? így a pedagógusnak is ? ha sikeresen és eredményesen akarja végezni munkáját és el akarja kerülni a kiégést.

Külön érdekes nlokkját képezi ennek a modullnak a Pygmallion-effektus és az indigó gyerekekkel való bánásmód megismertetése.

 

Időtartama: 30 óra

Min.-Max. létszám: 10-15 fő